Som hund och död

Photobucket

Hunden är människans bästis brukar det heta. Varför då? Jag gillar mina riktiga vänner mer än mina hundar (Tom och Petty). De är de vackraste hundarna på hela jorden. Men hundar är smutsiga vidriga djur som inte kan tänka längre än att de skäller och vill ha mat.
Människans egentliga bästis är döden. Den står oss alltid nära, är inte rädd för att komma och hämta när det är dags och den är gratis. Det enda döden kostar oss är livet, och det har väl ingen dött av? Att förlora livet. Eller?
Jag bekänner mig till den Fyxeliska livsläran, där är livet inte är hela "hela livet" så att säga. Vi tror att efter "döden" kommer något annat. Vad det är eller innebär vet vi inte, men vi vill bara säga att det är inte kört även om det är dött.
När människan ropar på sin bästis kommer den inte i onödan. Den gnyr lite, tittar på en med sina stora djupa bottenlösa ögon för att sedan ta ditt liv. Lägga det i en bajspåse och sen ge dig en varm kram.
Där har du en riktigt god vän.

Tillslut; I <3 U Tom & Petty (jävla äckel)

/Herr Herrssons Kennelklubb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0