Livet självt är mindre än denne mannen

Jag har under mina år i livet lärt känna en man. Drelix Fyxelius. Att lära känna en sån extraordinär skapelse, en sån karaktär med så stort hjärta och själ har varit heligt för mig. När jag öppnade hans bok om ett ansikte såg jag detta stå skrivet:

"De tankarna man hade och lämnar efter sig är inte det som betyder något i slutet.
Utan det är de handlingar du utförde som förändrade världen."

Tårarna rullade ner längs mina kinder. Drelix hade överträffat sig själv och sin stad.
Vem/Vilka vet var han kommer sluta? Han kan bli hur stor som helst!
Låt oss inte nu avundas denne unge mans talang. Låt oss lyfta honom till skyarna förbli ett med himmeln så han kan titta ner på oss när vi känner oss sådär dumma och svaga som vi gör när han inte är med oss.
Drelix är inte gud. Drelix tror inte på gud, därför finns ingen gud. Därför finns Drelix.





Photobucket Photobucket Photobucket
Vi älskar dig Drelix

/Herr Herrsson Fyxeliska Församling och Gosskör

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0